Project: Playtime on jännittävä co-op-kauhupeli, joka tarjoaa jännittävän ja ainutlaatuisen kokemuksen seitsemälle pelaajalle. Pelissä kuuden pelaajan on tehtävä tiivistä yhteistyötä saavuttaakseen tavoitteensa samalla kun seitsemäs pelaaja, eli hirviö, pyrkii tuhoamaan heidät. Project: Playtime sijoittuu Playtime Co:n omistamaan hylättyyn lelutehtaaseen, jossa hirviö vaeltaa käytävillä ja pimeys vaanii jokaisen nurkan takana.
Project: Playtime -pelin juoni
Pelaajat toimivat Playtime Co:n. palkkaamina resurssien louhinta-asiantuntijoina. Heidän tehtävänään on murtautua Playtime Co:n nähtävyyksiin ja löytää lelujen osia rakentaakseen reliikki menneisyydestä. Osien etsintää vaikeuttaa Playtime Co:n kokeilujen tuloksena pimeässä vaanivat vihamieliset hirviöt, jotka yrittävät eliminoida kaikki laitoksessa olevat hahmot. Lue lisää ja lataa Project: Playtime ilmaiseksi täältä.
Project: Playtime -pelin kulku
Project: Playtimessa kuusi pelaajaa toimii siis resurssien louhinta-asiantuntijoina, jotka etsivät lelun osia ympäri tehdasta. Kaikki kuusi osaa on piilotettu pylväiden taakse, joiden ohi pääseminen vaatii asiantuntijoilta erilaisten arvoitusten ratkaisemista. Kun osat on löydetty, ne on vietävä kokoonpanolinjalle, jossa kaikki kuusi osaa on asetettava kouruun, joka kuljettaa ne odottavaan junavaunuun. Tämän jälkeen myös asiantuntijat hyppäävät junaan.
Aulan seitsemäs pelaaja saakin vastapelaajan, eli hirviön roolin. Hirviönä sinulla on valittavanasi kolme erilaista hahmoa, joista jokainen on elävä, jättiläismäinen hirviö, joka perustuu Playtime Co:n leluihin. Maaninen raakalainen Huggy Wuggy, nopea ja ketterä Mommy Long Legs ja uusi tulokas, jäntevä metsästäjä Boxy Boo tarjoavat kaikki omat kykynsä ja ainutlaatuisen pelityylinsä. Hirviön tehtävänä on löytää ja surmata kaikki kuusi pelaajaa hinnalla millä hyvänsä.
Project: Playtime hahmot
Pelin aktiiviset hahmot on siis jaettu kahteen osapuoleen. Seitsemästä pelaajasta kuusi on selviytyjiä ja yksi on hirviö. Nyt kerromme hieman lisää niin asiantuntijoiden, eli selviytyjien, kuin hirviöidenkin ainutlaatuisista ominaisuuksista.
Selviytyjät
Selviytyjien ensisijainen kyky on ”roll”, eli kuperkeikka. Sen avulla pelaaja pystyy liikkumaan normaalia nopeammin hetken ajan. Selviytyjä voi käyttää sitä esimerkiksi paetessaan hirviöltä. Selviytyjillä on myös erilaisia erikoisominaisuuksia, joita he voivat käyttää toimiakseen ja liikkuakseen tehokkaammin. Pelaajalla saa kuitenkin olla kerrallaan aktiivisena enintään kolme erikoisetua. Näiden etujen ostaminen vaatii Toy Tickets -lelulippuja, joita on mahdollista hankkia yksinkertaisilla toimilla pelin aikana.
Huggy Wuggy
Huggy Wuggylla on kaksi erikoisominaisuutta, joista ensimmäinen on Pikku Huggyt. Huggy voi asettaa pieniä versioita itsestään eri puolille tehdasta ja ne toimivat hälyttiminä ja kertovat Huggy Wuggylle, kun joku selviytyjistä juoksee niiden ohi. Pikku Huggyja voi sijoittaa enintään 5 kappaletta.
Huggy Wuggy pystyy myös ryntäämään aggressiivisesti nelinkontin, mikä antaa sille valtavan nopeusboostin noin 2 sekunnin ajaksi. Tätä kykyä voidaan hyödyntää hyökkäävänä liikkeenä juoksemalla vastustajaa päin.
Mommy Long Legs
Mommy kykenee tarttumaan edessään oleviin esteisiin ja reunoihin pitkillä raajoillaan. Tarttuessaan esimerkiksi kattoon Mommy voi jäädä sinne roikkumaan tai hypätä sen avulla johonkin suuntaan. Mommyn ominaisuuksiin kuuluu myös eräänlainen linssi, jonka avulla hirviön näkyvyys muuttuu harmaaksi – poikkeuksena selviytyjät, jotka näkyvät kartalla keltaisella. Tämä näkyvyys kestää noin 3 sekuntia.
Mommyn kolmantena erikoiskykynä ovat hämähäkinverkkopallot, joita se voi heittää ja näin estää muita pelaajia kiihdyttämästä vauhtia ja hyppäämästä.
Boxy Boo
Boxy Boolla on kaksi erityistä ominaisuutta, jotka molemmat liittyvät sen raajoihin. Koska Boxy Boon jalat ja kädet ovat jousitettujen kelojen varassa, Boxy voi iskeä nopeammin, hypätä korkeammalle ja pudota hitaammin. Sulavan liikkumisen lisäksi Boxy voi piiloutua laatikkoonsa, ja kelauksen jälkeen hypätä ja laukaista itsensä pitkänkin matkan päähän. Loikan pituus ja suunta riippuvat siitä, miten pelaaja suorittaa liikkeen.